25 jaar ervaring
100% onafhankelijk

Trainingen

autoschadeplan_1312_1600
Trainingen

Borging van kennis is het belangrijkste

Het trainen van je medewerkers doe je niet alleen om ze meer kennis te laten vergaren. Bij schadepreventie wil je ook duidelijk maken wat de gevolgen zijn van een te hoge schadelast. Vaak is het beeld van een medewerker anders en dat komt puur door onwetendheid. Medewerkers hebben geen idee over de hoogte van een verzekeringspremie of het gevolg van te veel schade. Het trainen van jouw medewerkers in schadepreventie zorgt voor inzicht en duidelijkheid zodat zij dat kunnen toepassen in jouw bedrijf. Alle trainingen zijn op maat gemaakt en gericht op de werkzaamheden die de betreffende medewerkers uitvoeren. Dit levert veel meer inzicht op en maakt de training voor de deelnemers interessanter.

Zo wil je niet alleen dat een medewerker weet hoe de lading gezekerd moet worden maar ook wat de gevolgen kunnen zijn voor het onvoldoende zekeren. En omdat er verschillende soorten lading zijn, wordt de inhoud van de training per bedrijf aangepast.

Onze trainingen

Hoe communiceert jouw medewerker en met wie communiceert jouw medewerker?

 Is dat met de directeur van een bedrijf of alleen met de magazijnbeheerder? De uitstraling van jouw bedrijf begint met de manier waarop jouw medewerker zich gedraagt en communiceert. Een training communicatie gaat over jouw visie en dus is de training gemaakt met het DNA van jouw bedrijf.

Hoe bewust is jouw medewerker voor het gevaar bij laden en lossen? En wat kost het jou als een medewerker hierdoor letsel oploopt? Goed zichtbaar zijn en bewust zijn van de gevaren is belangrijk voor jouw medewerker. Het op de juiste manier beveiligen van de situatie rondom de laad- of losplaats zorgt voor minder letsel voor passanten en dus lagere kosten voor verzekering.

Tijdens de trainingen is er ruimte voor de deelnemers om feedback te geven. Deze feedback wordt gebruikt om knelpunten binnen de processen in het bedrijf te herkennen en te verbeteren. Dit zorgt voor tevreden en betrokken medewerkers.

  • Wij verzorgen onder andere de volgende trainingen:
  • Schadepreventie
  • Lading zekeren
  • Communicatie
  • Veilig werken langs de weg
Onze diensten

De diensten die wij leveren

Autoschadeplan start elk traject met een vrijblijvend gesprek om de huidige situatie en eventuele knelpunten in kaart te brengen. Op basis daarvan volgt een offerte voor een basistraject, waarin informatie wordt verzameld en een conceptstappenplan wordt opgesteld. Dit resulteert in een duidelijk plan van aanpak en een heldere offerte om gericht aan de slag te gaan.
Autoschadeplan gebruikt data-analyse om schadeprocessen inzichtelijk te maken en te verbeteren. Door bestaande cijfers te monitoren en de effecten van nieuwe maatregelen te meten, worden knelpunten snel herkend en aangepakt. Regelmatige analyses zorgen voor blijvende optimalisatie en kostenbeheersing.
Autoschadeplan biedt volledige ondersteuning bij schadeafhandeling, inclusief controle van claimbedragen, bewijslast en inschakeling van experts. Met één vast aanspreekpunt wordt het proces vereenvoudigd en kostenbesparend ingericht.
Autoschadeplan helpt bedrijven in het wegvervoer bij het optimaliseren van schadeprocessen door deze helder te maken en verantwoordelijkheden duidelijk toe te wijzen. Via trainingen, coaching en werkgroepen worden processen verbeterd, wat leidt tot lagere schadelast en efficiëntere bedrijfsvoering.
Autoschadeplan biedt een gestructureerd onboardingtraject waarbij nieuwe medewerkers onder begeleiding van mentoren worden ingewerkt via modulaire trainingen. Dit vergroot hun zelfvertrouwen, betrokkenheid en voorkomt 'beginnersschade', waardoor ze snel en effectief inzetbaar zijn binnen het bedrijf.
Autoschadeplan biedt praktijkgerichte, op maat gemaakte trainingen in schadepreventie, veiligheid en communicatie. Medewerkers leren niet alleen hoe ze iets moeten doen, maar ook waarom het belangrijk is — met als resultaat minder schade, lagere kosten en meer betrokkenheid op de werkvloer.