25 jaar ervaring
100% onafhankelijk

Kennismaken

Patrick_DSC5131_grey50_©Job Hendriks
Maak kennis met Patrick Wijnen

Al 35 jaar ervaring

Mijn naam is Patrick Wijnen en ik ben de oprichter van AutoSchadePlan. In mijn 35 jaar ervaring in de automotive heb ik veel meegemaakt. En ik heb er nog veel meer van geleerd. Vooral dat schade voor bedrijven in het wegvervoer lastig afgewikkeld kan worden door eigen medewerkers. Deze materie vereist namelijk de juiste kennis en ervaring. Door het gebrek hieraan bij de medewerkers vloeit er veel geld weg en dat is écht niet nodig. En alles naar je verzekeraar sturen, is ook geen oplossing. Door de vele schademeldingen hebben bedrijven in het wegvervoer namelijk een negatief imago bij verzekeraars.

Schadepreventie is momenteel een veelgebruikte term, maar wat is schadepreventie precies en hoe borg je dit bij alle medewerkers?

In de afgelopen jaren ben ik mij meer gaan focussen op het complete proces rondom schade. Van chauffeur tot directeur en van planner tot hersteller; iedereen moet zijn of haar verantwoordelijkheid nemen om de schadelast te beperken en inzichtelijk te maken. En daar kan AutoSchadePlan bij helpen. AutoSchadePlan is een écht integraal plan. Een plan waarmee wij onze klanten stap voor stap naar de gewenste situatie begeleiden.

Over ons

AutoSchadePlan, het slimste plan voor schadepreventie in berging en wegvervoer

Doordat ik zo dicht bij de bedrijven sta, merk ik direct het effect. Het goed bekijken en beoordelen van een claim levert namelijk flinke besparingen op. Mijn ervaring in de afgelopen 35 jaar zorgt ervoor dat je sneller inziet waar je kunt besparen en waar niet. En daarbij gaat het niet om te besparen door onterechte claims af te wijzen, maar gaat het om de kansen te zien waar anderen die kansen laten liggen. Soms betreft het relatief lage bedragen, maar het totale bedrag zorgt ervoor dat aan het eind van het jaar de besparing heel goed merkbaar is.

Het allerbelangrijkste is dat ik samenwerk met partners die er net zo over denken en met collega’s die alleen tevreden zijn met het meest optimale resultaat. Soms zit ik gewoon met bedrijven om tafel met een kop koffie en hebben we een goed gesprek. Niet omdat ik uit ben op een nieuwe klant, maar omdat ik op zoek ben naar informatie over het onderwerp ‘schade’. Zo heb ik na 35 jaar van mijn grootste hobby mijn beroep kunnen maken.