Onze focus

Een schade rijden. Het komt nooit verwacht en ook nooit gelegen. Voor particulieren niet en voor bedrijven al helemaal niet. Schadeafhandeling is vaak een stroperig proces dat veel tijd kost. Je auto staat stil. Je kunt niet meer naar klanten en producten kunnen niet meer op tijd afgeleverd worden. Bovendien kan het afwikkelings- en herstelproces soms nogal lang duren als het wat tegenzit.

Wat als er een bedrijf bestond waaraan je het gehele schadeproces zou kunnen overdragen? Het antwoord op die vraag is AutoSchadePlan.

Onze geschiedenis

Patrick Wijnen, oprichter van AutoSchadePlan, zag gedurende zijn 35 jaar in de automotive dat schadeafhandeling voor veel mensen en bedrijven nogal lastig is en veel tijd kost. Bovendien zijn veel verschillende partijen gedurende het proces betrokken die allemaal niet het belang van de gedupeerde op de eerste plaats zetten. Patrick wil juist dat de gedupeerde centraal staat en dat zijn/haar belangen behartigd worden. Iemand moet juist ontzorgd worden. Daarom startte hij in 2016 AutoSchadePlan met de slogan: Jouw schade, onze zorg.

Onze dienstverlening

AutoSchadePlan helpt particulieren en bedrijven bij het snel en zorgvuldig afhandelen van schades. Als je regelmatig schades afhandelt word je er niet alleen handig mee, je leert ook waar de kansen liggen om kosten en tijd te besparen bij een schadeafhandeling en reparatie. Die kennis maakt dat we in ons team de beste specialisten hebben die schades voor je kunnen afhandelen.

AutoSchadePlan heeft het 7-stappenplan ontwikkeld zodat altijd duidelijk is in welke fase de afwikkeling van de schade zich bevindt. Daardoor is het transparant en direct duidelijk. Zie voor meer informatie ‘Schadeafhandeling’.

Veelgestelde vragen

AutoSchadePlan werkt samen met partijen die belangrijk zijn voor de afhandeling van een claim zoals letseljuristen, advocaten, expertisebureaus, verzekeraars en tussenpersonen. Daarnaast werken wij samen met bedrijven die schades herstellen, schadebedrijven, uitdeuken zonder spuiten-specialisten, spot repair specialisten, interieurherstellers, ruitspecialisten en dealerbedrijven. En voor het transport bij autoschade werken wij samen met een groot aantal bergingsspecialisten. Kortom: wij kunnen met deze groep specialisten elke schade in behandeling nemen en afwikkelen.

AutoSchadePlan is voor iedereen die schade heeft aan een voertuig. Van particulier tot de zakelijke berijder, van leasemaatschappij tot dealerbedrijf.

AutoSchadePlan is in staat om jouw hele wagenpark in het servicepakket op te nemen ongeacht de hoeveelheid voertuigen en het soort voertuig (bijv. auto of bestelbus).

We zullen altijd binnen twee uur contact opnemen.

Het servicepakket zorgt ervoor dat je direct na een toekomstige schade weet wat je moet doen. Je krijgt de juiste informatie om direct de juiste stappen te ondernemen. Dit zorgt voor een snelle en correcte afwikkeling. Naast het feit dat je precies weet hoe je moet handelen na een schade zijn we ook 24×7 bereikbaar zodat je altijd verzekerd bent van hulp bij schade. En heb je geen schade maar wil je informatie over schade, herstel of verzekeringszaken, dan kunnen wij je helpen. Door ons uitgebreide netwerk van specialisten kunnen we jouw vraag altijd beantwoorden.

Wij kunnen elk wagenpark – groot of klein – voorzien van de juiste hulp. Dus ook ondernemers met één auto zijn van harte welkom.

Schade afwikkelen is in de meeste gevallen iets wat je niet dagelijks doet, neem bijvoorbeeld het invullen van een schadeformulier. We hebben de kennis en ervaring om snel de juiste stappen te zetten en de juiste informatie te delen met de betrokken partijen. Hierdoor is het niet alleen sneller maar door onze expertise weten wij ook waar eventueel op bespaard kan worden, of als er alternatieve (goedkopere) reparatiemethodes zijn.

Wij onderscheiden ons op meerdere aspecten van een verzekeraar:

  1. Wij zijn onafhankelijk.
  2. Wij zijn er niet om schadelast te beperken maar onderzoeken waar je recht op hebt.
  3. Wij onderzoeken per schade wat voor jou de beste oplossing is.
  4. Wij geven informatie over schades zonder dat dit direct consequenties heeft voor jouw premie/bonus/malus.
  5. Wij onderzoeken ook bij een total loss de mogelijkheden om het voertuig te laten herstellen. 

Uiteraard hebben we algemene voorwaarden. Je vindt deze onderaan elke pagina op deze website evenals onze privacy statement.

Ja, we bemiddelen alle autoschades, dus ook voor particulieren.

We hebben de mogelijkheid om alternatieve herstelmogelijkheden te vergelijken met de schadecalculatie. Ook kunnen wij offertes maken voor herstel met gebruikte of universele onderdelen. Denk hierbij ook aan total loss, mogelijk is de auto op een andere, goedkopere manier te herstellen en kan je vervanging van het voertuig uitstellen tot een later moment.

We geven een training voor alle chauffeurs over hoe te handelen bij een aanrijding of bij schade zodat ze de juiste dingen doen en zo snel mogelijk weer de weg op kunnen. In deze training wordt ook een deel opgenomen over preventie van schade.

Door ons in te schakelen gaan wij voor jou op zoek naar de meest ideale manier om jouw schade af te wikkelen. We beginnen daarmee direct met ontzorgen. In een aantal gevallen kunnen wij deze kosten indienen bij jouw verzekeraar of die van de tegenpartij. Echter in de praktijk worden deze kosten niet of slechts gedeeltelijk vergoed. Om onze kwaliteit op een hoog peil te houden en jou optimaal te kunnen blijven helpen vragen wij een vergoeding.

Het eigen risico wat normaal gesproken van toepassing is blijft hetzelfde. Wij handelen  volgens de voorwaarden die in jouw verzekeringspolis staan.

Je bent nooit verplicht om de schade te laten herstellen, ook niet als je een uitkering of een gedeeltelijke uitkering hebt ontvangen. Onze diensten zijn erop gebaseerd om alle zeven stappen uit te voeren, dus inclusief herstel. Mocht je bij jouw schademelding al weten dat je de schade niet wilt laten herstellen dan kunnen wij dit vooraf bespreken en in de overeenkomst opnemen.

Wij nemen graag het hele traject voor jou uit handen, dus ook het financiële gedeelte. Bij een schade vragen wij je om een akte van cessie te ondertekenen. Je geeft hiermee dan toestemming aan ons om de uitkering rechtstreeks met de hersteller te verrekenen.

Stuur ons een mail met jouw vraag en dan krijg je zo snel mogelijk een antwoord van ons.

Wil jij ook gewoon door kunnen bij schade?

Ben je particulier? Neem contact op